tisdag, juni 19, 2012

partyförberedelser...

Efter helgens jobbiga arbetspass hade jag turen att det avslutades med att jag slutade 0600 i går morse. Så när alla andra kör till jobb på motorvägen så körde jag glatt hem. Eller alla andra, vid den tiden var dem bara ett par stycken. Mina barn sov när jag kom hem men eftersom jag hade lite att ta tag i så fick de gå till dagis/fritids ett par timmar sen de vaknat. Dessutom hade de nog längtat dit eftersom det var längesedan de var där. När jag lämnat av dem cyklade jag vidare till ICA för att handla färs att rulla köttbullar av. Vi ska ju ha lite midsommar galej här hemma på fredag och då duger det inte att bjuda på färdigköpta..I alla fall så hade ICA halva priset på sin färs så det kunde ju inte bli bättre. Köttbullar till 16 pers för 60 spänn. Bättre blir det inte. Jag rullade och rullade och fick ihop ca 120 st. Familjen åt några på kvällen så slapp jag laga en middag till men när det var dags att frysa in dem så såg det helt plötsligt väldigt lite ut i påsen. Nu är jag tveksam till om de räcker men jag har gjort som så att jag köpte faktiskt lite extra för rulla fler, det gör jag inte!
Jag fick gå och vila mig lite på sofflocket efter allt rullande och jag somnade nog en tjugo minuter.
Efter maten passade jag på att köra och handla till vårt samkväm för det kan bli tajt med tiden att storhandla senare i veckan. Nu har jag tid på mig att tänka ut om jag glömt något vilket jag givetvis alltid har. Eller kommer på något jag vill lägga till. Vilket jag givetvis alltid gör. Hoppas Hoppas att vi kan sitta ute lite på midsommar. Hoppas Hoppas att barnen kan bada i poolen!
I dag är jag ledig med barnen och vi ska åka till Vellingeblomman och fika och köpa lite gräs och blommor. Gräs till den krukan som Jörgen byggt in i pooldäcket. Men än så länge sover de och endast mamman är vaken……
Och min tur i helgen var inte särskilt jobbig att jobba men jag hade en gammal man som anförtrodde sig till mig; han var på sitt livs sista resa och skulle ta sitt liv i havet. Det blev ett känslosamt pass för mig.

Inga kommentarer: