söndag, oktober 21, 2012

I går började jag min dag med att ta en springrunda. Det var inte riktigt planerat. Jag tog på mig mina löparkläder och skor för att jag skulle ta mig en rejäl runda med Tim denna vackra morgon. Men i öronen hade jag musik för en gångs skull och det kändes alldeles perfekt i både näsa och bihålor så det blev en nätt runda på 5.38 km. Sakta, men det ville jag också, är ju inte helt frisk ännu. Fick torka bort en rejäl elva under näsan när jag kom hem..
Vid lunchtid körde jag bort till Mobilia för att köpa lite färgglada jeans till barnen. Luddes satt som en smäck men Melvin får ha ett par större. Han växer enormt för tillfället. Det var längesedan jag tröttnade på Mobilia men igår när jag gick där en sväng var känsla påtaglig. Inga roliga butiker alls, såsom en rolig inredningsbutik med exempelvis, Gerbera, Cult och Yankeecandle…Emporia är väldigt välkommet för min del…..
Det slutade med en flaska vin och choklad till värdinnan till partyt vi var bjudna till senare samma dag. Fast jag tog min egna favosort av båda så jag tror det blev rätt så bra ändå…
Jag körde hem i det fina vädret. Huset var tomt när jag kom hem. Familjen var på stranden och fikande på kanelbullar och saft. Tim var med och busade med pinnar och grävde gropar.
Hos Pia blev det fisksoppa och jag åt av den och tyckte att det var gott. Laxen slank ner den med annars är det den jag har svårt för den i vanliga fall…
Dessert, godis och chips hoppade jag över. Det kändes rätt efter morgonens löparrunda….
Lite Kassa bilder med en gammal kamera; Luddes nya rum

Gardinen jag sydde, ugglor är där på den!

Matta och lampa bör bytas ut mot ngt turkost när jag
hittar det, fast jag gillar verkligen lampan...

Ny garderob och liten bra byrå...
Idag är det CST som gäller. Fast jag börjar inte förrän sen eftermiddag så vi ska nog kunna hitta på något trevligt innan jag ger mig av.

1 kommentar:

Kattalena sa...

Så fint rum han fått!!!
Jag längtar också tills Emporia öppnar :-D