torsdag, november 01, 2012

Brrr...

I går gjorde jag kalops på två kilo kött. Då insåg jag att det hade varit bra med en stor snygg gryta från t ex Le Creuset. Så det måste vi införskaffa. En vit kanske. Eller den kanske blir ofräsch efter en stund..
Idag skulle jag jobbat men efter att SJ schabblat lite med mitt schema så bestämdes det att jag fick ledighet i stället. Den ledigheten hade jag tänkt lägga på Emporia idag men Jörgen är frusen och går på Ipren så jag tänker inte tvinga honom..
Jag och min syrra tog ungarna på en strandrunda i söndags när vädret var så underbart. Vi hade kul och sprang oss trötta under en timmes tid ca. Sen blev det skitkallt helt plötsligt och vi åkte hem och värmde oss igen. Idag är det superblåsigt och jag vill inte alls göra något utomhus så nu funderar jag på vad jag och barnen kan hitta på idag…jag vill ju ta vara på min lediga dag...


Inga kommentarer: