lördag, november 03, 2012

Eeeeemmpoooriaaaaaa...

Så fick jag äntligen sett Emporia. Inte helt och hållet men jag skummade igenom lite grand. Jag tog barnen med mig i onsdags så Jörgen kunde få sova en stund. Vi började med leksaksaffären på nedre plan som för mig var helt vidrig. När man kom in i butiken så stod där någon slags inkastare i en typ cirkusdirektörsdräkt och skrek att man var välkommen. Dessutom fanns där en högtalare som också skrek att man var välkommen. Barnen tyckte det var obehagligt och jag med. Nästa gång vi är där ska komma ihåg att lägga jackan i bilen för jag blev så himla varm där inne. Men det blir man automatiskt när man är någonstans med barnen. Jag var snäll och höll deras jackor under armen och behöll min egen på mig. Vi handlade varma skor till Melvin, en skjorta och tröja åt killarna och inget åt mig. Jag ser fram emot nästa gång när jag ska gå där helt ensam och få undersöka vilka butiker jag vill!
I går var jag på APT hela dagen och kom hem strax efter fem, då hade Jörgen lyckats få igång maträtten jag önskat mig från samma morgon. En mycket enkel (men ack så god) kycklinggratäng med ris till. Jag valde blomkålsris. Senare på kvällen förstörde jag allt med en skål Ben & Jerrys…
Idag regnar det hopplöst mycket och jag ska börja jobba vid tolv. Men nu ligger Tim snart med benen i kors så det är väl bara att leta upp gummistövlarna och stövla iväg med honom…..

Inga kommentarer: