tisdag, december 04, 2012

Första Advent..

Vilken fantastisk söndag jag hade med min familj innan jag checkade ut i söndags. Ludde vaknade och var jätteglad över att jag var hemma. Han somnade ju innan jag kom hem från jobbet i lördags. Däremot var inte Melvin hemma utan sov hos sin kompis Hugo. Hela familjen var som valpar när vi såg all den härliga snön ute. Jag tände första ljuset i staken och vi hade en soft lugn förmiddag.
Jag tvättade lite och Ludde och Jörgen stack ut och lekte i snön. Det var en fröjd för ögat att se dem leka i trädgården. Och Tim som skuttade runt om dem.
När de kom in med sina rosiga kinder i värmen igen bestämde jag och gubben för att ge oss på ett projekt som legat och väntat på oss länge nog nu. Jag beställde väggord på nätet för ett bra tag sedan. Det var en väldigt lång harang så jag har inte vågat mig på att göra det ensam. Först rullade man ut texten på golvet. Sedan skulle man ovanpå detta lägga en lite klibbig film, texten skulle fästa på detta för att sedan fästa på väggen. Texten lossnade. Spännande värre…Nu skulle den bara fastna på väggen bara. Jag hade inte ens tänkt tanken att den inte skulle göra det när jag upptäckte att den vägrade lämna klibbfilmen. Jag bara stirrade på Jörgen. Vad gör vi? Jag vet inte ens varför den inte ville stanna kvar men jag tänkte inte ge upp utan att kämpa. Så det blev gnugga varje bokstav för sig, pilla och trycka försiktigt för att få den att släppa. Min man var en klippa här. Vi blev effektivare och effektivare för varje rad men jag tror vi la ner 1 och en halv timme på detta..Jag är nöjd i alla fall. Ska fota och visa hur det blev när morgonen blir lite ljusare.
Sen fick jag åka till jobb. Jag hade en bra tur med bra kollegor. En vända upp, sova en vända ner,hem. Optimalt. Handlade på vägen hem, gick en sväng med Tim och körde och hämtade barnen. Njöt av dem hemma och nära så till den milda grad att jag somnade en liten stund i soffan..
Kvällen avslutades med en kvällsrunda med Pia och hennes tjocka hund. Jätteskönt. Vi började förra veckan med att gå tillsammans så ofta vi kunde och fortsätter med detta nu..Denna veckan får vi inte ihop nästa runda förrän på söndag igen, trist för vi njuter verkligen av att vara ute mycket tillsammans..
Jag går ensam i kväll, kanske jag kan få Pia till att gå med båda hundarna när jag är på utbildning i veckan…
Nu skickar jag iväg Melvin till skolan, hoppas han klarar cyklingen bra trots snön...

Inga kommentarer: