onsdag, december 05, 2012

Tåg 522

Min lediga tisdagsmorgon började med ännu ett besök av Lynn som kom och drack kaffe med mig och Ludde. Det har varit mycket Lynn på kaffe besök de senaste veckorna och jag njuter i fulla drag för vem gillar inte att få hem bästa vänninan på besök ofta. Hon är nyseparerad och har haft ett par skitdagar (folk på spåret) på jobb så det här är min chans till att se till att allt står rätt till med henne.
Efter vi skjutsat hem henne körde jag och Ludde till Vellingeblomman lite snabbt för att köpa mat till Tim. Fast det slank ner lite julkulor till Luddes gran och en och en annan julstjärna till fönsterna också.
Ingen lunch ville han ha så det fick bli ett par smörgåsar. Han hostar så förskräckligt så jag anar att det är en big ass förkylning på gång. Hur han mår idag vet jag inte för denna morgon har jag varit upp innan någon annan..sitter på tåget på väg till Stockholm. Kurs i två dagar.
Anyway, som avslutning på kvällen gjorde jag hur mycket pannbiffar som helst, till min mans förtjusning. Nu har de massor av riktig mat i frysen så det får något ordentligt i magarna även när mamma är på jobb.
Herregud, jag tittar genom tågfönstret och ser bara sjukt mycket snö…Ser himla mysigt ut och snart är vi framme så det kanske funkar denna gången?

Inga kommentarer: