lördag, december 01, 2012

lång jobbelördag….

I går fick jag gjort så himla mycket innan jag gick till jobb. Jag började morgonen med en tvätt av stackars bilen. På statoil så klart. Sen åkte jag hem och svischade upp lite julgardiner i vardagsrummet samt hängde upp en julstjärna i stället för vår stora fina ljusstake som bara gav upp efter ett par timmar. Får se om jag hittar en ny. Sen drog jag fram dammsugaren och tog en grundlig städning med den.Sen ringde Lynn och tyckte att det var dags att ta ut hundarna på en bra runda innan vi båda skulle börja jobba. Så det gjorde vi. Efter det blev det en snabb dusch och packning av jobbväska. Innan jag åkte hann jag skala potatis till Jörgen som skulle stå för matlagning till ungarna senare. När han väl kom hem skickade han ett sms till mig och tyckte att jag hade gjort jättefint och mysigt åt dem.
När jag kom upp till Stockholm med tjejerna slutade inte vår kväll där utan vi satte oss på Andra Våningen och drack lite vin, tjattrade och blev allmänt avslappnade. Jag höll till halvett  sen tackade jag för mig. Jag tog mig en lång sovmorgon innan jag gick ner till frukosten. Där satt ett stort gediget Malmögäng i olika faser av sin frukost. Själv nöjde jag mig med ett par koppar kaffe denna morgon. Ute var det kallt och snöigt men tåget hem betedde sig exemplariskt. Väl hemma på basen hade jag paus tillsammans med kollegan som jag senare skulle fortsätta kvällen med, vårt uppdrag på SJ var ännu inte slutfört utan på vår lott låg även en straffrunda till Köpenhamn. Inte särskilt jobbigt alls men lite onödigt när man redan varit borta så länge från mina älsklingar. Såklart sov Ludde när jag kom hem men han fick ändå en kram och en puss..Melvin sover hos kompis i natt men jag hoppas att han kommer hem och myser med mig en stund innan jag börjar jobba igen i morgon.

Inga kommentarer: