onsdag, januari 30, 2013

Det blev ju jättebra

Det blev så bra med ledigheten i lördags. Jag tog tag i dammsugaren och sög riktigt ordentligt med både  stor och liten borste och när Jörgen såg mig blev han så inspirerad att han gick bakefter med moppen och rengjorde lika ordentligt (jag städade i trosor och tröja, kan ha varit det som gjorde att han följde mig som en skugga). Sen åkte jag till ICA Maxi i Trelleborg och handlade jättemycket. Det tog en jäkla stund eftersom min lista var minimal. När jag kom hem var familjen fortfarande på Vanningen så jag fick packa upp alla varor själv (tråkigt) och sen begav jag mig ut med Tim en runda. När familjen kom hem softade vi en stund innan jag lagade ryggbiff med aioli och goda goda ugnsstekta potatisklyftor. Melvin fick en övernattningsgäst som vi bjöd på denna utsökta middag, sen fick de godis och jag satte på en film åt dem där uppe. Vi bäddade i bäddsoffan så de kunde få riktigt lördagsmysigt.
På söndagsmorgonen fick jag gå upp och skälla lite på dem och säga åt dem att hålla volym och springsteg i schack en stund till…
Under resten av söndagen tror jag inte vi gjorde ett vettigt handtag. Jörgen drog i väg med barnen till backen och åkte pulka medan jag strök undan lite kläder och en julduk. När de kom hem pysslade vi med pärlplattor och gjorde fina konstverk…
Måndag; upp&ner till Stockholm. Tisdag; ledig med Ludde, tog Melvin till simskolan och medan han simmade tog jag en bra runda med Tim i toningskorna och bok i öronen. Onsdag; ledig utan Ludde och  eftersom det har hällregnat halva dagen blev det bara en sådär bra runda med Tim när det väl slutade.
Nu ska jag laga middag: fläskfile, bacon, vitlök …….det blir väl någon sorts pastasås kan jag tänka!

Inga kommentarer: