lördag, januari 26, 2013

Det gick undan!

Hade långöverliggning i Stockholm igår och i vanlig ordning gick tiden förvånansvärt fort. Jag som hade tagit ett par filmer med mig! Jag hann sova till en stund efter åtta, efter det långfrukost med ett par kollegor, 6 stycken blev vi igår. Gud vad jag kommer sakna långfrukost med kollegorna på nya hotellet! Uppe på rummet tittade jag på morgonnyheterna en stund medan jag bäddade lite i paddan. Sedan gick jag en sväng på stan. En sväng till NK, Gallerian, Drottninggatan och avslutade med min favvoprylbutik Mique. Jag shoppade nästan inget alls. Bara tråkiga behovsgrejer till grabbarna och ny duk till matbordet. Tog med mig en sallad upp på rummet som en sen lunch. Den fick jag helt plötsligt slänga i mig samtidigt som jag packade ner mina kläder, tjocka dunkappa och varor i mina två väskor, den långa överliggningen hade nått sitt slut. Mitt i allt ringde Karin och skulle göra upp om helgen som jag skulle jobba men inte hade något schema över. Det slutade med att jag tog ledigt. Egentligen hade jag tänkt att tacka nej till ledighet för det kostar så mycket av mina surt injobbade timkontotimmar men men, nu är jag hemma ändå..
Så vad ska jag göra med min ledighet? Antingen slappar vi och kör lite städning eller så gör jag massor av sådant jag ligger efter med. Handla och planera mat inför veckan står riktigt högt upp på listan. Har bara ingen inspiration. Men det kan inte hjälpas, äta måste vi.


Inga kommentarer: