torsdag, februari 21, 2013

Home Alone.

Jag njuter fortfarande av att vara ensam hemma. I dag är första dagen som jag verkligen är ensam. I går var jag på jobbet ett par timmar och när jag kom hem tog jag en bastu på över en timme. Jag och Dexter på paddan. Närmar mig slutet på säsong sju och det känns sorgligt att vi nu ska vara åtskilda till sista säsongen släpps i juni. En arbetskamrat har berättat för mig att bastun inte alls behöver vara så enormt varm som man tror. Så jag sätter min på ca 60 grader och det tar lång, lång tid innan svettdropparna tränger fram och till jag kommer till det stadiet att jag inte längre står ut. Det är förbannat skönt! Paddan sätter jag på golvet precis intill glasdörren, där är det kallt och skönt för den..Känns överdrivet lyxigt att basta och titta tv serie samtidigt..
Min syrra kom hit och njöt av familjefria huset. Vi tog en bra PW när hon kom. Gick till gymmet som hon kanske snart börjar träna på eftersom hon bor ganska nära oss och det passar henne att träna i Vellinge när hon ändå passerar på vägen hem…När vi kom hem tände vi massor av ljus, satte på Melody Gardot, drack vin och förberedde vår mat. Jag tog dumt nog inte ett enda foto under kvällen. Vi åt inte förrän 21.30 och satt en hel timme bara med maten för att sedan flytta över till soffan med vinglasen…Vi pratade,pratade och pratade. Precis vad vi behövde. Ingen som avbröt eller någon som klättrade upp i knäet på en..Eller jo, tre stycken faktiskt, vi satt på golvet vi brasan en stund och våra hundar låg huller om buller i våra knän….Det var en underbar kväll som jag gärna gör om igen. Någon gång.
Mina kids i Hestra åker skidor som bara den. Idag på förmiddagen hade dock Melvin kört och krockat med ett träd med pulkan så de skulle bli i stugan under förmiddagen, för att sedan se om han mådde bättre så det kan bli lite skidor under eftermiddagen..Ludde verkar gilla att åka skidor men eftersom han är oerfaren och måste kämpa så mycket för att hålla sig upprätt så blir han lätt trött. Vi får se vad som händer; jag har lovat att köra och hämta honom om han vill hem….

Inga kommentarer: