torsdag, juni 27, 2013

Glömskveckan (hoppas den är över).

Denna veckan har verkligen gått i glömskans tecken: Jag och pojkarna körde till Trelleborg för att leta efter resväska. Hittade ingen men gjorde lite fynd på Valens galleria. När vi kom hem upptäckte jag att vi glömt en viktig påse i en utav butikerna. Gick en långrunda med syrran och hundarna och därefter hoppade jag direkt in i bilen för att köra tillbaka och leta. Då börjar det larma om mig i en av butikerna. Det är bara det att på mig har jag träningskläder utan fickor och i handen har jag bara bilnyckel och min gamla plånbok. Skrattande av butikschefen blir jag ivägsläppt. På lindex hittar jag min påse! Blev väldigt glad för i den fanns ju mina grejer! Firar detta med att köpa två par shorts till Jörgen på HM. Rea var det visst fick jag reda på vid kassan. Åker till ICA Maxi för att kolla fler resväskor. Larmar på vägen in dit, slutar med att jag står barfota och en kille håller mina svettiga gympisar genom larmbågen. Jodå dem var det! Handlar klart, ingen resväska och blir sedan eskorterad ut genom kassan. Slapp köa förstås. Han fixade igenom oss genom snabbkassan.. Dagen efter åker vi till Jägersro och köper en fin resväska. Där inne glömmer jag min Kappahlpåse. Åker tillbaka idag för jag behövde ju nya badshorts till Melle (remember). Köper ett par på lindex och rafsar ihop annat smått och gott. Framme vid kassan hittar jag inte mitt VISA…amen liksom..letar och letar…Hittar efter en lååång stund det löst i handväskan…puh. Går till Coops förbutik och köar bland tippande gubbar. Har ni hittat min påse från Kappahl, killen går en bra bit ifrån mig och kollar i ett skåp. Vad hade du köpt? Eh, trosor.. VAD SA DU? TROSOR!! 129 SPÄNN. Ja det har vi här. Varsågod! Handlar lite smått och gott inne på Coop. Inga problem. Går in på Apoteket för att fylla på reseapoteket. In kommer mannen bakom mig i Coopkön. Ja, jag hörde att du skulle in hit, det var så att du glömde något på bandet i kassan. Tack så mycket för alla ärliga människor som hjälp mig spara en massa pengar denna veckan!
Nu kokar vi mat resten av veckan för att få bukt med Luddes mage. Kanske kanske börjar det redan ge med sig, hoppas innerligt att han slipper vakna med kramp i natt. Natten till idag. Skulle han krypa ner till fotänden av min säng för att gå på toa för tredje gången. Han missbedömmer och brakar rätt ner i golvet med huvudet före..stackars lille kille…I morgon stannar vi bara hemma och softar. Det är vi värda, vi har ju semester!
Mys i loungen med favvokillarna, Midsommar.

Jordgubbsplock i Klagshamn.

Resultat..gottgottigottgott!

Inga kommentarer: