onsdag, juni 26, 2013

Nu har jag och killarna semester. Redan har tre dagar gått utan att vi gjort något speciellt. Men vädret är ju inte sådär tilltalande och vi är ute och fixar lite ärenden om dagarna. Senast idag köpte vi oss en ny snygg resväska. På lördag natt ska vi ju flyga till Turkiet. Det ser vi fram emot. Mycket sol och värme, intensivt under tio dagar. Måste fixa ett par nya badshorts till Melvin imorgon för när jag skulle sy ett litet hål i han senaste i dag sydde jag sönder dem. Kan man ens göra det?
Stackars Ludde är helt katastrof i magen. Det började i måndags när vi var på självplock av jordgubbar. vi kom hem med massor av litrar och jag och Ludde som är helt besatta av gubbarna hade nog redan då varsin halvliter i magen. Min mage bubblade rejält och jag fick gå på toa en hel del. Sent på kvällen började Ludde också. Och han håller fortfarande på! En gång i timmen går han. Usch det är så synd om honom för nu är där ju helt sönderbajsat så ont har han ju…pluttisen….
Midsommar flöt på lugnt. Vi valde att vara hemma och firade inte alls. På förmiddagen var vi iväg på Svågertorp och fixade lite som behövdes till huset. Sen var vi hemma och solade och badade även om det var lite stormigt. På kvällen grillade vi oxfilé och satte oss nere i loungen där det var minst stormigt. Eller där var underbart, tur vi har lite vinklar och vrår och välja mellan...
Ludde blev fem&vi hade supermysigt kalas!

Inga kommentarer: