onsdag, juli 03, 2013

Alanya.

Precis varit ute och gått/sprungit en sväng. Fast jag gav mig ut kvart över sju så är,det jättevarmt redan. Sitter på vår fina balkong med en flaska iskallt vatten och eftersvettas, kommer jag nog göra hela dagen...
I går och även i förgår tog vi oss ner till stranden. Det är inte långt alls, ca 2 minuters promenad. Anledningen till att vi inte kan vara där så mycket nu är vågorna, de är rätt höga och alla i vår familj har redan tumlat omkring i dem och Melvin blev ju vettskrämd, med all rätt, de är skitstarka. Jag rispade upp armbågen på min runda i vågorna. Kan man ta sig två meter ut i havet så är det lugnt, då missar man vågbrytningen vid strandkanten och istället ligga och guppa på de höga härliga vågorna. Det gjorde vi igår. Alla utom Pia och Melvin som låg och solade i sanden.
I går fick vi och så smaka lite på city. Alanya är en stad med puls i och med hur mycket affärer som helst med jättefina kläder, väskor och handdukar. Redan igår handlade vi lite. Jag fick en jättefin luvis, och pojkarna likaså. Melvin fick dessutom fotbollsställ och ett par extra badtofflor. Och vi kunde pruta ordentligt på allt. Bara för att Pia var med. Varken jag eller Jörgen är gjorda för att pruta. Jag kan bara inte och Jörgen är för tuff så säljaren blir bara förbannad. Jag och Pia ska sticka ut ena en dag och då ska vi gå på jeansjakt. Just nu vill jag koka mig en kopp kaffe men det går ju i te, inne sover ju familjen.
Jag kan inte ens posta detta inlägg. Vi har inget wifi i lägenheten. Vid poolen och i lobbyn går det bra, men det är väl bara sunt och vara nedkopplad då och då...



Mardrömsscen; jag kommer in från balkongen och tittar på en sovande Melvin, vad skönt, han somnade om efter att ha tittat på mig en stund. Ludde verkar ha gått in och lagt sig bredvid pappsen för här ligger bara en lakanskorv.. In och kollar hos pappi, ingen ludde där. Toa..ingen Ludde där! Panik!! Väcker Jörgen, Var är Ludde? Springer ut och dubbelkollar i sängen. jodå, i korven ligger världens bästa Ludde..
Hände precis här&nu..

Inga kommentarer: