lördag, juni 15, 2013

JLM

I dag har jag njutit av min lediga lördag. Det gör man rätt lätt när man har jobbehelg men slipper jobba 50% av den. Morgonen började med att jag skickade iväg min man och äldste sonen på fotbollscup i V.Ingelstad. Efter några koppar kaffe fick jag ut Ludde i trädgården där vi sådde lite sommarblommor och städade. Sen gick Ludde i väg på kalas med Dolce Gabbana på halsen och helt nya fina sommarkläder. Jag gick hem och solade mig en stund men det blev lite disigt så jag städade vidare i garaget. Slängde bort lite gamla krukor och sorterde en aning i mina hyllor. Sen kom Melvin hem från cupen och snart var det dags att hämta hem Ludde från Ellas kalas. Väl hemma slängde han av sig kalaskläderna och bombade ner till pappa i poolen. Jag tog en lagom runda med Tim och när vi kom hem fick han sig en ordentlig dusch, mellan alla tårna och allt. Sen bestämde vi oss för att åka in till stan och äta varsin pizza. Herrgud vad dålig service vi fick. Vi har varit där innan och det är bara för att vi fått ett antal presentkort på stället. Ett litet italienskt hak på möllan som heter Just Like Mamas. Jag tror det tog femtio minuter för dem att få fram tre pizzor. Aldrig mer säger jag. Fast min var faktiskt jättegod. Kan bero på att jag var så jäkla hungrig..
Nu har vi haft lördagsmys med ungarna och jag känner mig faktiskt nöjd med min lördag. Imorrn jobbar jag tolv timmar på raken.

Inga kommentarer: