tisdag, oktober 29, 2013

Stormy weather..

Skönt det var att äntligen få komma hem. Tur jag är van vid att sova borta, så igår kändes bara som en vanlig överliggning på jobb. Fast egentligen skulle jag fått komma hem sent i går kväll. Vi fick reda på att det inte skulle bli nåt mer tåg på rälsen efter halva resan. Innan Linköping. Det första jag tänkte på var naturligtvis varför jag inte hade packat ner necesässären.  De hade ju varnat och varnat om dåligt väder. Kände mig knäpp. Men det är ju inte så svårt att köpa lite trosor, tandkräm och en ansiktsburk!
Det tog jättelång tid innan jag fick reda på hur jag skulle ta mig hem i dag, men det gjorde inget för jag hade fixat hotellrum själv. Så jag satt där och ugglade till jag somnade. Jag fick ta andra tåget hem idag. Vi åkte multippel och vi i det bakre sättet hade typ 15 människor i våra sju vagnar! Det var fika hela vägen hem….SJ hade räknat med någon slags rusning men så blev det definitivt inte. Hämtade barnen vid tolv och nu har vi myspyseftermiddag med filtar frukt och varm choklad till Röjar Ralf..
Från jobbet ringde de just och sa att jag kunde bli ledig i morgon…skönt eftersom barnen egentligen har höstlov..

1 kommentar:

RETA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.