söndag, mars 09, 2014

Mitt nya otekniska liv.

Jag har tagit en paus från en del av tekniken. Sen i början på januari har jag inte loggat in på Fb. Nu i februari slutade jag spela wordfeud och quizzkampen. Det är vad jag har gjort men nu valt att pausa. Så nu vet jag knappt vad jag ska göra när jag står där med iphonen i handen. Fb fick jag sluta med för jag missbrukade det, det skulle läsas statusuppdateringar till höger och vänster, gärna allas kommentarer också...det var bara ett knastigt beteende. De andra två slutade jag med för att se vad som händer, vad gör jag med tiden som blir kvar istället? Inget speciellt har det visat sig men jag känner mig mer närvarande när mina barn pratar med mig. Och det är värt allt!
Nu i helgen var barnen hos Gittan och softade med bio, tacos och annat mys. Jag och Jörgen fixade lite ärenden och bestämde oss för att inte gå på restaurang trots allt. Istället gjorde vi lyxiga pizzor på stenen ( det blir så bra) och drack gott vin. Vi rundade av med en film (som jag redan sett), sen blev det rätt så tidig nattinatti. På söndagen gick vi en promenad med hunden. Det var jäkligt trevligt, vi borde göra det oftare. Det är alltid den ene som stannar hemma men egentligen behövs ju inte det. Barnen kan ju följa med eller faktiskt stanna hemma. Klart vi promenerat med barnen och hunden tidigare men jag menar denna gången blev det lite motion av det också...och mycket prat...
Igår var jag ledig och passade på att hälsa på Lynn och bebisen. Shit vad små bebisar är! Och söta. Jag minns inte sist jag fick hålla en sjudagars, jo det är ju snart sex år sedan...tiden går. Snart fyller Melle nio och Ludde fick sina nollpapper igår, vilka hans klasskamrater kommer att bli. Känns overkligt, han är ju bara pytteliten fortfarande....
Sitter i min bistro med te nummer två på väg till Jönköping. Ja först till Stockholm förstås, det får ju inte vara för glidit...

Inga kommentarer: