onsdag, juli 23, 2014

Ett par dar har gått sedan incidenten...

Jag har varit uppe sen lite över sju, det kändes reda då att det här kommer att bli en long hot dag. Att det här är en barnvänlig camping är mycket bra men också mycket dåligt. Vill man ha sovmorgon eller lite lugn och ro så ska man inte åka hit. Det är skrikiga skräniga barn precis överallt, känslan är 10 barn per vuxen ungefär..annars är här fint. Fräscha servisehus med fina duschar och snabbdiskmaskiner..Vi hänger mest på poolområdet om dagarna för att gå upp och ta lunch mitt på dagen, där klämmer vi även in nån slags siesta. Sen tillbaka för lite mer bad. På kvällarna har vi inte gjort nåt avancerat ännu, igår blev det minigolf, det är planerat för segway och kanotpaddling också. Och fiske såklart. Ludde sa pladdra kanot...
I måndags hittade jag en bra runda åt mig och hundarna. Skogen, skugga, vackert och perfekt. 4 km. Lite för kort tyckte jag. Under rundan kom jag in på ett elljusspår. Efter de 4 tänkte jag att jag ville ta reda på var starten på den rundan var. Hittade den ganska snabbt och vips så var vi ute och promenerade igen, nästan samma runda som innan. Jag valde att följa spåret på ett annat håll denna gången, mer spännande. Efter ett tag kände kag att jag hade lite dålig koll. Tog så upp min telefon och konstaterade att jag gått i ett långt långt streck, inte i nån fin cirkel eller oval. Då säger jag till mina trötta grabbar att jag är ledsen, vi måste vända tillbaka samma håll. Sagt och gjort. Vi vände. Och gick utmed nåt inhängnat område. Grabbarna gick en liten bit framför. Snett bakom mig, bakom stängslet hör jag ett ljud, en gång, men ack så tydligt: GRYMT! Eller ett mindre försynt nöff...jag stelnar till, kollar på hundarna, de hörde inget. Känns nästan som det löste sig med min hårda mage..sen pinnar jag på med ögonen flackande mot olika träd. Vilka är bra att flyga upp snabbt i, oh ett jakttorn, skitbra, åh ett område m kala björkar, inte bra alls. Tage piper till, jag kollar tassen, inget, han hämtar sig glatt. Efter en stund upptäcker jag att jag tappat hans koppel. Det ligger kvar ännu. Det blev en dryg mil, men vi kom hela hem igen. Det blir inte den rundan igen. Staketet låg ner en bit, då kändes det riktigt krisigt ett tag....Stackars mina hundar låg helt utslagna resten av den dagen. 
När vi går upp till poolerna binder vi fast Tage i en lång kätting utan för husvagnen. (Han tuggade av två koppel innan vi åkte och köpte en tunn kedja) De är nyrastade och trötta och får ligga i skuggan. Tim är lös såklart. Vi är ganska nära faktiskt..sen turas vi om med max en timme i mellan att gå upp och kolla till dem, prata med dem, ge Tage lunch och båda korta promenader..De verkar ha det bra. De är ändå slöa mitt på dagen och vill vila i värmen..
Idag åker Anna och Kevin med sina barn hem. Det har barit en del folk här och hälsat på. En kompis till Johnny som bor nära kom med bullar till alla igår. Så gott!! Vi dukade upp en jättestor buffe mellan tälten med allt möjligt...mmm, den frukosten lägger vi i guldminnet.
Ska byta om och ta ut hundarna på en lagom skogspromenad innan det blir för varmt...tydligen nån varning för värme var det nån som sa...

Inga kommentarer: