tisdag, september 23, 2014

AMMEEENNNN!!

Nä, nu är jag förkyld igen. Utan att den första gått över. Typiskt mig. Alltid kasst immunförsvar på hösten. Så trist när jag nu verkligen vill komma igång med utomhusmotion på riktigt. Jag sprang med hundarna i lördags morse och det var så skönt och jag kände mig så taggad! 
Efter lilla rundan i lördags duschade jag och hela familjen åkte till Vellingeblomman för att titta på lite Halloweenprylar. Ludde vågade definitivt inte gå in i skräcktunnneln men i år vågade han inte ens gå in i butiken för att kolla in masker och andra roliga läskiga saker..jag gick i alla fall genom tunneln och avrådde Melvin som drömmer mardrömmar var och varannan natt. Efter skräckstunden gick vi vidare till nya trevliga Farmor Idas Cafe. Jättefint hade det blivit och vi kom precis lagom innan det började växa köer och alla bord blev upptagna. Med mig hem köpte jag lite lite höstblommor till en fin höstkruka att sätta utanför dörren. Det få bli plantering idag. Efter blomman körde jag till Mobilia för att kolla om trebutiken kunde hjälpa mig med min iphone som fastnat i itunesläge när jag försökte uppdatera den. De kunde de inte men de rekommenderade mig att köra till Emporia och Applestore. Knäppt att jag inte tänkte den tanken själv. Men där fick jag väl framme hur bra service som helst och telefonen blev fungerande igen efter bara några minuter. Jätteglad blev jag. Det är ju nästan den viktigaste prylen man har idag. 
På söndagen skulle jag jobba så hela den dagen försvann till det, kom hem från den inte så trevliga turen igår eftermiddags. Som tur var hade vi rester från helgen så jag kunde bara avuniformera mig och sätta mig till bords och bli serverad av min fina gubbe som värmt på maten åt oss. 
Idag är jag ledig och är glad, pga förkylningen, att jag inte nappade på den fin fina turen som kom ut igår. Behöver ta hand om hem, tvätt och mig själv idag. Helgen som kommer är min lediga och redan fullspikad. Bortbjuden två kvällar så det känns ju jäkligt bortskämt, fredagen blir hos oss så då måste jag tänka till vad jag vill bjuda på..lördag ska vi hem till Johnny&Petra som vi campade med i somras och på söndag fyller kusin Madicken år! 

Inga kommentarer: