torsdag, september 04, 2014

Söndagsvädret..

Det regnar. Det regnar inte lite. Deta är första gången vi upplever problem hemma med vädret, förutom sist när AppleTvn och baslådan gick sönder..det regnar in från taket i badrummet, lite och min man står i detta nu och öser bort regnvatten från källarfönsterna, de ligger i nedförsbacke med en liten fin urgröpning runt bläcken...och hundarna har varit ute på sin morgonrunda. Men det kunde ju inte vänta Tage är ju så himla kissnödig på morgonen, normalt tar vi en kiss med honom på andra sidan häcken innan riktiga rundan, men det var ju inte värt det idag..
Melvin gick och lade sig med alvedon och nässpray och hade superont i halsen. Jag är inte sugen på hans förkylning men jag brukar inte kunna värja mig..tyvärr.

Paraplyet där ute är Jörgen med dogsen..

Filmmys med barnen igår kväll med alla mina fina Maja lyktor, de är så himla stämningsfulla..

Nya lyktan som jag fick av Pia som är på snabbvisit i sweden..jag sa till Jörgen, innan jag fick denna, att jag ville köpa en sådan till henne och asa med mig till USA när vi ska dit, det är en sådan lykta man vill få, inte köpa åt sig själv, och jag hade tur...Nu känns det lite störigt att köpa åt henne, en härmis liksom, men hon är ändå min goda goda vän.
Som jag får träffa lite mer ikväll, vi ska ses några töser i huset där hon för tillfället bor och snacka lite. Måste veta allt om chicago, fast jag läser ju allt på bloggen, jag kan berätta lite om min sommar istället. 


Inga kommentarer: