torsdag, oktober 09, 2014

En perfekt morgon!

Morgonen här hemma flöt på fantastiskt bra, vi hade inte tillgång till några tv kanaler så det tjänade vi en himla massa på. Som vanligt när det är jag som lämnar cyklar barnen till skolan och jag går bredvid med dogsen. Det är en himla trevlig rutin och i samband med det så brukar jag ta en riktigt bra runda med hundarna efter lämning. Det funkade inte idag och eftersom jag än en gång sprungit sönder min Tim. Var lite joggingsugen härförleden men Tim fick sota för det igår med hälta på frambenet. Vet inte hur jag ska lägga upp allas våra rundor så att alla får motion?! 
Nu koker jag lite äppelmos på äpplen jag fick av söta Ernst, tänkte göra helt osötat mos till mig själv, lite kanel och kardemumma får sätta höstsmakerna i stället. Jörgen har hjälpt Ernst att sätta in ett par fönster för ett tag sedan och i förrgår avslutade han jobbet med att sätta ett par lister på plats. När han kommer in igen har han varsitt kuvert till pojkarna med sig. Dessa innehåller 500 kronor vardera med ett kort där de skrivit: " Tack för vi fick låna din pappa". Så himla gulligt och så klart totalt onödigt. Ernst hjälper oss hela tiden med småsaker som att snöslunga hela vår uppfart varenda år, köra gift på maskrosorna i trädgården och vi får massor av frukt hela sommaren. Jag sa till barnen att vi växlar in dem till dollar så de har en liten reskassa med sig till Chicago. Härligt att det äntligen börjar närma sig. Än så länge är jag inte ett dugg shoppingsugen utan ser jättemycket fram emot att äntligen få träffa hela familjen Mollin igen. Och få fira Halloween där borta. Eller fira och fira, vi kommer ju dit när allt det pyntet är framdraget så på nåt sätt blir vi ju indragna..Barnen har börjat räkna ner och har fullständig kolla på antal dagar det är kvar till vi åker. 
Nu ska jag äta frukost efter min fastedag, sen blir det dusch och iväg lite småärende..just det, måste tanka bilen innan jag jag ut ur Vellinge..😊

Inga kommentarer: